Ka-Ching

Tuesday, 11 February 2014

Turun Berat Badan Cara Aku

Assalamualaikum....

Hari ni aku x berapa sihat..Anak2 pun sama..Selsema and batuk sikit...wuwuwuw..Tapi kena jugak mengajar...Sambil ngajar sambil tarik2 "hingss"..Sangat x selesa hoiii....

Ok la..Cukup ngadu..hihihi..Hari ni aku aku just mau share tips turun berat badan cara aku..Sekarang ni bukan la aku kurus sangat pun tapi kurus la dari sebelum2 ni..Berat aku drop dari 49kg ke 42kg...Masa habis delivery dulu berat aku dalam 51 gitu la..Nampak sangat chubby time tu..Lagi2 aku ni badan rendah...Tidak sampai 5kaki ok..wuwuwuwu..sedehhhh....Jadi bila badan gems sangat nampak lagiiii la kependekan diriku...

Mula2 aku memang ada macam mau makan produk2 kurus ni..Banyak kot iklan kurus mudah tnpa diet,tanpa senam bagai..Tapi aku breastfeed anak..So fikir punya fikir..Cancel lah..

Dilema la time berat badan naik mendadak..Sebab masa bujang berat aku around 43kg jugak..Hari2 bila pandang cermin..Rasa macam mau nangis..Kadang2 nangis jugak..Aku tau hubby pun kesian tengok badan aku naik gitu...Badan hubby kan kurus gitu2 ja..So bila stand sebelah dia,,besar gila aku rasa...Aku pernah giveup jgk..jadi malas..Macam mau baring ja..Depan hubby pun x yakin...

So one day tu aku buka instagram..Shila Amzah post pasal senaman squat..Aku pun search la google..And aku try2 la squat..huhu..Tapi masih hangat2 taik ayam lagi la..Bila aku kerumah mak aku..Jumpa dengan adik aku..Dia pun ajak lagi buat squat..Dia support2 la aku..Kata buat la sikit2 time mandi ka..huhuhu..So buat la jugak..Dari 30kali..Skang dah boleh squat sampai 100 kali sehari...phiewww...

Bila dah squat hari2,berat drop la dalam 3kg gitu...sebab bila squat peluh banyak gila keluar..terus makin semangat..Search di youtube..Banyak video senaman..Aku start dari beginner..And sekarang aku buar sendiri tanpa tengok youtube..Gabung la senaman2 tu..Ambil Abs sikit..Legs sikit..Finally aku berjaya turun kan berat badan without ambil any pill dan diet..kalau bersenam ni x perlu kurang makan..Janji bersenam hari2..Kadang2 aku senam pagi..Tapi yang ringan2 la kalau pagi..Buat push up ka..Tapi paling best buat pagi2 buat crunch la dalam 200x...Haaa...Perut cepat flat..hihih..Lepas tu sebelum tidur,buat la senaman yang berat2 sikit so bila bangun pagi esok,senyum sorang2 tengok perut dah flat habis..huhuhu...

Ni aku masa baru kawin..Huhu..kuwus

ni masa dah ada Ain..Gemuk chuolls..gmbr ni x pernah post kot..maluuu..hahahah

Ni masa daw du anak..And lepas 3 minggu buat workout...

Ni video untuk beginner yang aku tengok..Betul2 berhasil...

dah rasa senang buat yang beginner,buat yang ni pulak

last buat yang ni,,Ni aku buat few month jugak la..Penatttt..Peluh2 di buatnya..hahah

Ada jugak buat untuk leg..Tapi refer gambar...Cara dia aq refer youtube..Hmmm...Pandai2 la korang google lagi..hehe..Yang penting rajin2 workout..kalau skip dua tiga hari,buat all out terus bila buat...hihihi...

Ni gambar paling latest...

Selamat bersenam semua..hehe..


OK bye

2 comments:

  1. sy nak bsenam balik lah. dah lama x bsenam. tq for this entry, suka sgt..

    ReplyDelete
  2. Wahhhh. mmg berbeza sis dlm gamba ni. makin langsing. Great tips sis. thx for sharing. Anyway, free2 jemput ke blog saya untuk info2 kekal fit and slim.

    >>>Tips Slim & Fit Semula Jadi!<<<

    ReplyDelete