Ka-Ching

Tuesday, 18 February 2014

Mengajar lagi.....


Assalamualaikum.....

Sila jangan muntah...huhuhuhuh..
(korang,..Ada tak senaman untuk pipi??hihi..Badan dah turun..Tapi pipi tetap kembang mcm sembunyi nasik..bhahahaha)


Hari ni hari rabu..means..murid2 aku ada ko-kurikulum di SK..So,kelas agama diaorang start jam 12.40 sampai dekat jam 2ptg..Oleh kerana masa agak singkat aku pun bagi diaorang latihan solat...

Murid2 bawak sejadah masing2..ni 1st time dorang buat amali solat untuk kelas aku..sebab sblm ni aku mengajar pagi..tiba2 jer last week aku d suruh mengajar sesi petang..aku ok jer..

Sampai jer dorang ke kelas..bagi chance rehat2 kejap..isi perut..minum2..Dan aku ajar la 5-6 orang budak baca al-quran masing2..kalau bab2 baca al-quran ni InsyaAllah..aku boleh jgk tegur kalau ada kesalahan..Syukur mak aku bekal ilmu ni dari kecik lgi..('',)

Lepas otak diorang dah aktif sikit..dah fresh..then terus suruh bentang sejadah..And aku tunjuk sorang untuk azan dan sorang untuk iqamat..Masih malu2 lgi budak2 aku ni..Takpa..pelan2..hehe..Dah tu amali solat pun bermula...

Yang senyum lelaki kecik tu kita punya tuan bilal..hihi..






Mula dah solat....




Anak-anak gadis ku..hehehe

Ruku'

Aku ajar sampai habis la solat zohor tu..Buat masa ni diorang x pakai lagi pakaian lengkap untuk solat.. Kalau lelaki dah ok..yang perempuan belum lagi suruh bawak telekung..Sebab mau pastikan cara ruku' sujud tu semua kena betul..Bila pakai telekung susah la nampak kan..Mudah-mudahan bila balik rumah diorang dah ada asas untuk tunaikan solat dengan cara yang betul.


No comments:

Post a Comment