Ka-Ching

Sunday, 1 September 2013

September yang sedih

Assalamualaikum...
2september...hari pertama aq mengajar pada bln september...knapa title entry aq sedih jew ni???Sebenarnya hari ni aq kna berdepan dgn student aq yg baru khilangan ibu...Dia sblm ni pelajar yg pnh aq jerit2 sbb becok tak hengat..huhu..tapi kan..hari ni,dia nampak sugul..nampak blur..muka dia nampak sedih je...bila dia gelak2 senyum2 dgn kawan2 terpancar jugak kesedihannya..baru tahun 2 dah kehilangan mak..hari khamis baru2 ni kot..sama2 la kita sedekahkan Al-Fatihah..dia ada adik kecik baru pra..umur 6 thn..huhuk..masa mak dia pegi tu kata husband,dia x tau apa2..dia siap tidur lagi dekat maknya...sedihkan..huwaaaa..hubby kan imam..so kalau ada org meninggal kat kg ni..slalunya mmg terlibat la secara lngsng pengebumian tu..so..dia pn x sanggup tengok anak2 arwah..hmmm...sedih ok....tapi ayah kpada student aq ni mmg seorang yang tabah..arwah dah mmg sakit sblm ni..mmg lemah dah..suaminya la yg urus arwah dan anak2...seorang cikgu jgk sbnrnya...setia dan syg dia dekat arwah isterinya...smoga Allah memberikan kekuatan dan kebaikan buat si suami...susah nak jumpa suami penyayang mcm tu..k..tu jer la...by the way..nak bgi tau anak murid aq tu ada iras2 anak abg aq...comel sangat...Doakan dia jadi anak soleh dan jadi lelaki yang penyayang mcm ayah dia ya....salam...

No comments:

Post a Comment